Ekonomi

Mastercard: Yabancı turistler 2023’te yüzde 63 daha fazla harcadı

Ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteren küresel teknoloji şirketi Mastercard, Türkiye’nin 2023 yılı yeni turizm raporunu yayınladı. Mastercard ve Maestro logolu yabancı kartların Türkiye ve seçilmiş diğer ülkelerdeki POS harcamaları baz alınarak hazırlanan rapor kapsamında 2022 ve 2023 yılının 12 aylık dönemleri karşılaştırıldı.

Türkiye’de yabancı kartlarla yürütülen süreçlerde 2023 yılında bir önceki yıla göre adet bazında yüzde 12, ciro bazında ise yüzde 63 büyüme görüldü. Turist sayısındaki yıllık artış ise yüzde 15 olarak kaydedildi. Aynı dönemde karta dayalı turizm harcamalarında işlem hacmi ve sayısında lokomotif ödeme yöntemi banka kartı oldu. Ciro bazında kart türü dağılımı ise yüzde 57’yi banka kartı, yüzde 43’ü ise kredi kartı olarak gerçekleşti. İşlem adedine göre yüzde 67’si banka kartı, yüzde 33’ü ise kredi kartı kullanıldı.

Harcama Türkiye’nin batısında yoğunlaştı

Kartlı turizm harcamalarında bakkal harcamalarının geçen yıla göre artış eğilimi devam ederken, Antalya’da yabancıların harcamalarındaki artış hızı diğer illeri geride bıraktı. Kartlı turizm harcaması işlemlerinde il bazında ciro dağılımı ise sırasıyla yüzde 46’sı İstanbul, yüzde 20’si Antalya, yüzde 9’u Muğla, yüzde 4’ü İzmir, yüzde 2’si Aydın ve yüzde 19’u diğer illerde gerçekleşti.

15 Departmanlar bazında ciro dağılımı şu şekilde oluştu: yüzde 20’si kuyumcu/duty free/deri işleri, yüzde 17’si giyim, yüzde 12’si oteller, yüzde 12’si restoranlar, yüzde 8’i market ve yüzde 27’si diğerleri.

Turistler en çok Antalya ve Muğla’daki otellere para harcadı

Yabancıların en çok harcama yaptığı 5 ilden biri olan Muğla’da yabancılar en çok otele harcama yaparken, diğer illerde ise itici güç mücevher/gümrüksüz/deri ürünleri oluyor.

Türkiye’de harcanan bireysel yabancı kartların ülke bazında dağılımına bakıldığında İngiltere menşeli kartlar ciro açısından ilk sırayı korudu.

Yıllık ciro bazında ilk beş ülke sırasıyla yüzde 46 ile İngiltere, yüzde 19 ile Almanya, yüzde 13 ile ABD, yüzde 5 ile Hollanda ve yüzde 5 ile Suudi Arabistan oldu.

Bu ülkelerin 2023 yılında 2022 yılına göre yıllık büyüme oranları İngiltere yüzde 35, Almanya yüzde 17 Amerika, yüzde 8 Hollanda ve yüzde 33 Suudi Arabistan şeklinde gerçekleşti.

haber-nilufer.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu