Adform, Programatik Reklamcılıkta Karbon Emisyonlarını Azaltmak İçin Scope3 ile Entegre Edilen İlk Küresel DSP Oldu
Küresel Entegre Reklam Platformu Adform, tedarik zinciri dünyasında karbon ayak izini raporlayabilen, analiz edebilen ve optimize edebilen lider teknoloji şirketi Scope3 ile stratejik iş birliğini duyurdu. Bu işbirliği, reklamverenlerin karbon ayak izlerini azaltmalarına yardımcı olma konusunda bir kilometre taşını işaret ediyor.
Şirketlerin çevresel etkilerine yönelik kamu ilgisi, küresel Çevresel, Sosyal ve Kurumsal Yönetişim (ESG) hareketine paralel olarak artmaya devam ediyor. Scope3 ile bu kapsamda gerçekleştirilen dikkat çekici çalışmalar, Adform müşterilerinin çevresel medya analizlerini ölçülebilir bilgi ve sonuçlarla gerçekleştirmesini sağlayacaktır. Bu sayede markalar doğrudan Adform DSP üzerinden yönettikleri kampanyaların karbon ayak izini inceleyebilecek, planlayabilecek, optimize edebilecek ve karbon ayak izini takip edebilecek. Adform ve Scope3 iş birliği ile reklamverenler, medya sahiplerini ve tedarik zincirlerini karbon ayak izlerine göre puanlayan bir veri tabanından yararlanabilecek. Bu sayede markalar, mevcut kampanyalarının çevresel etkileri hakkında benzersiz bir içgörü ve performanslarını karbon emisyonlarıyla dengeleme gücü elde edecek.
Programatik endüstrisi toplu olarak ve uzun süredir daha çevreci bir dijital ekosistem yaratmaya çalıştığından, bu katılım oldukça heyecan verici görünüyor. onları tedarik zincirlerinde yarattıkları karbon emisyonlarından sorumlu tutmaya başlayacak.
Adform, reklamverenlerin olumlu seçimler yapmaya devam etmesini sağlama taahhüdünde bulunmuştur. Şirketin ISBA’nın Programatik Tedarik Zinciri Çalışmasına yaptığı katkının yanı sıra, veri gizliliği tasarımı (tasarım gereği gizlilik) sunan ödüllü kimlik çözümü ID Fusion, bu taahhüdün örnek uygulamaları olarak dikkat çekiyor.
Adform COO’su Oliver Whitten, “Tüm şirketlerin karbon emisyonlarını ölçme ve azaltma sorumluluğu var ve bu dijital reklamcılık sektörü için de geçerli. Müşteri odaklı bir şirket olarak Scope3’ün çalışmalarını değerli bir ilerleme olarak görüyoruz. “Reklamverenleri geniş ölçekte mantıklı seçimler yapmaya davet etmeyi mümkün olduğunca kolaylaştırmak için Periscope3 ile yakın bir şekilde çalışmayı dört gözle bekliyoruz.”
Adform, Periscope3 entegrasyonunu ilk olarak belirli sayıda istemciye bir beta sürüm olarak sunuyor. Bu çözümü bu yıl küresel olarak kullanıma sunacak.
Scope3 CEO’su ve Kurucu Ortağı Brian O’Kelley şunları söyledi: “Scope3 verilerine dayanarak, mevcut alan adlarının yüzde 5-7’sini kaldırmanın kampanyaların karbon ayak izini yüzde 25-30 oranında azaltabileceğini gördük. performansta rastgele bir düşüş var. “Adform’da, karbon ölçüm ve azaltma yeteneklerimizi geliştirerek, sistemik karbondan arındırma sağlayabilir ve gereksiz ortam kullanımını azaltabiliriz. Yani doğaya karşı gerçek olanı yapmak, kampanya performansı için de ileriye doğru gerçek bir adım atmak anlamına geliyor.”
Ortaklık hakkında yorum yapan Deutsche Telekom AG Grubu Medya Başkanı Norman Wagner şunları söyledi: “Deutsche Telekom, iklim açısından nötr iş uygulamalarına yönelik açık bir taahhütte bulundu. Bu nedenle, Adform ile reklam karbon ayak izimize şeffaflık getirme çabalarımızı test etme fırsatına sahip olduğumuz için heyecanlıyız. Adform. Adform ile uzun yıllardır çalışıyoruz. Karbon salınımını azaltmak kadar önemli bir konuda Adform ile iş birliği yapmaktan memnuniyet duyuyoruz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı